RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3 i 4 – LETNICH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU (9 GODZIN DZIENNIE):
7.00 – 8.15 – Schodzenie się dzieci do przedszkola
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę).
Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Zabawa ruchowa.
8.15 – 8.30 – Przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 – Śniadanie
9.00 – 9.30 – Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
9.30 – 11.15 – Zabawy ruchowe, zabawy dowolne w sali; spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym
11.15 – 11.30 – Przygotowanie do obiadu
11.30 – 12.00 – Obiad
12.00 – 14.15 – Leżakowanie
14.15 – 14.30 – Przygotowanie do podwieczorku
14.30 – 14.45 – Podwieczorek
14.45 – 15.30 – Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb
Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
15.30 – 16.00 – Rozchodzenie się dzieci
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 i 6 – LETNICH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU (9 GODZIN DZIENNIE):
7.00 – 8.15 – Schodzenie się dzieci do przedszkola
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe ( np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
8.15 – 8.30 – Przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 – Śniadanie
9.00 – 10.00 – Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą; ćwiczenia gimnastyczne
10.00 – 11.15 – Zabawy dowolne w sali; spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku, na łące)
11.15 – 11.30 – Przygotowanie do obiadu
11.30 – 12.00 – Obiad
12.00 – 12.15 – Dzieci 5 i 6 – letnie – ćwiczenia relaksacyjne
12.15 – 13.45 – Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
13.45 – 14.15 – Sprzątanie sali, układanie w półkach indywidualnych
14.15 – 14.30 – Przygotowanie do podwieczorku
14.30 – 14.45 – Podwieczorek
14.45 – 15.30 – Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb; zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach
15.30 – 16.00 – Rozchodzenie się dzieci